24 kwietnia 2014

Torcik mascarpone na migdałowym spodzie

Od jakiegoś czasu zastanawiałam się co zrobić z nadwyżką migdałów ze skórką. Postanowiłam zmielić migdały na mąkę i zrobić spód do ciasta. Torcik nie wymaga pieczenia, ani długich przygotowań. Nie jest to w prawdzie sezon na te owoce, ale nie mogłam się oprzeć, gdy zobaczyłam w sklepie świeże maliny. Przedsmak lata w mojej kuchni.
 

 składniki
- 2 szklanki migdałów w całości, ze skórką
pół szklanki suszonych fig
- 250 g serka mascarpone
- pół szklanki śmietanki 30 %
- 2 dojrzałe banany
- pół cytryny
- 150 g świeżych malin
- 2 łyżki cukru pudru (opcjonalnie)

przygotowanie
Suszone figi zalewamy ciepłą wodą i moczymy pół godziny. Migdały ze skórką mielimy w malakserze na mąkę migdałową. Następnie dodajemy figi i miksujemy całość. Jeśli masa po ściśnięciu się kruszy, dodajemy 1-2 łyżki wody. Spód tortownicy (użyłam średnicy 24 cm) wykładamy papierem do pieczenia, a następnie masą migdałową. Tortownicę wkładamy do lodówki i zabieramy się za przygotowanie masy bananowej. Bardzo zimną śmietankę ubijamy na sztywno. Banany przekładamy do naczynia blendera, skrapiamy cytryną (dzięki temu banany nie czernieją) i miksujemy z serkiem mascarpone. Dojrzałe banany są naturalnie słodkie, ale jeśli uznamy że masa wymaga dosłodzenia możemy dodać 2 łyżki cukru pudru. Całość delikatnie łączymy z ubitą śmietaną i wykładamy na migdałowy spód. Dekorujemy malinami i wkładamy do lodówki na całą noc.

1 komentarz:

Printfriendly