5 kwietnia 2022

Kryzysowa pomidorowa (mega szybka!)

Już nie pamiętam kiedy usiadłam do laptopa, aby podzielić się przepisem na blogu. Z publikowaniem treści przeniosłam się bardziej do social mediów, a głównie na ulubiony instagram (znajdziecie mnie tutaj). Od dawna jednak obiecywałam sobie, że wrócę z pisaniem na ten mój kawałek internetowej podłogi. Sama chętnie wracam do moich starych, opublikowanych tutaj przepisów. Jestem ciekawa czy wpisy na blogu są dla Was bardziej użyteczną formą. Będę wdzięczna jeśli podzielisz się swoim zdaniem w komentarzu.

Dziś przygotowałam dla Was przepis na ekspresową zupę pomidorową. To bajecznie prosta i niezwykle pyszna propozycja, którą nazwałam kryzysową pomidorową. Czemu kryzysowa? Jestem pewna, że większość z Was składniki posiada w domowej spiżarce, a szybkość przygotowania sprawi, że nie straszny Ci będzie wilczy głód. Dodatek soczewicy jest źródłem białka i zapewni Ci sytość na dłużej, więc warto ją dodać, choć nawet bez niej zupa Ci wyjdzie. Zapisz ten przepis i przypomnij sobie o nim, gdy złapie Cię głód po powrocie do domu.




składniki

2 puszki pomidorów w całości (lub butelka passaty 750 ml)

- 1 marchewka (starta na dużych oczkach)

- 1 cebula (pokrojona w kostkę)

- 2 ząbki czosnku

- 1/3 szklanki czerwonej soczewicy

- 1 l bulionu warzywnego, wody lub 250 ml wody i 500 ml mleczka kokosowego (ostatnia wersja będzie najbardziej kremowa, ale też kaloryczna)

- 1 łyżeczka natki pietruszki i bazylii

- oliwa z oliwek (1 łyżka)

- sol, pieprz, cukier



przygotowanie

1. Warzywa smażę na oliwie (na samych końcu dodaję czosnek), dodaję pomidory, wywar, soczewicę. 

2. Gotuję pod przykryciem przez 15 minut. 

3. Po tym czasie dodaję zioła i przyprawiam do smaku (szczypta soli, trochę pieprzu i ciut cukru). Blenduję, ale nie na gładko. Zaledwie kilka ruchów blenderem. 

4. Podaję z makaronem i śmietaną np. kokosową (można do zupy dodać też mleczko kokosowe zamiast wywaru) lub bez żadnych dodatków.

Smacznego!!

Przygotowanie w Instant Pot

Włączam funkcję saute na 2 minuty (high) i do garnka wlewam olej. Następnie wrzucam pokrojoną cebulę, posiekany czosnek i startą marchewkę. Podsmażam i mieszam, aby warzywa się nie przypaliły. Dodaję przepłukaną soczewicę, bulion warzywny/wodę/mleczko kokosowe oraz przyprawy. Przestawiam na tryb pressure cook (high pressure, zawór w pozycji sealing) i ustawiam 5 minut. Od razu pozbywam się pary, przełączając zawór na pozycję venting.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly