1 lutego 2017

Wegańskie jeżyki z masłem orzechowym (bez pieczenia)

Jakie te ciastka owsiane są pyszne!!! Pokochałam je od pierwszego ugryzienia i mam nadzieję, że Wam również zasmakują. Jeżyki, które w tej wersji "najeżone" są płatkami owsianymi, suszonymi wiśniami, nasionami chia i peskami dyni. Nie zawierają jajek, cukru i nie trzeba ich piec w piekarniku. Złączone są masłem orzechowym i posłodzone syropem klonowym. Wierzch oblewa dobrej jakości gorzka czekolada (koniecznie użyjcie tej minimum 70 %, o dobrym składzie). Przygotujecie je w zaledwie kilka minut i prawdopodobnie w podobnym czasie znikną z lodówki ;) Uwaga! Uzależniają :)




przepis pochodzi z bloga Powiedz dietom nie


składniki na 16 "jeżyków"
- 2 szklanki płatków owsianych górskich (najlepiej ekologicznych)
- 1/2 szklanki nasion chia
- 4 łyżki pestek dyni
- 4 łyżki suszonych wiśni/żurawiny/rodzynek
- szklanka masła orzechowego 100 %
- 1/2 szklanki syropu klonowego
- solidna szczypta soli
- tabliczka gorzkiej czekolady min. 70 %

przygotowanie
1. W misce mieszam płatki owsiane, nasiona chia, pestki dyni i suszone owoce.
2. W drugim naczyniu mieszam masło orzechowe i syrop klonowy, a następnie przelewam do miski z suchymi składnikami.
3. Masę dokładnie ugniatam dłońmi i formuje kulki wielkości piłeczki pingpongowej. Gotowe ciastka układam na plastikowej desce i delikatnie spłaszczam.
4. Czekoladę rozpuszczam w kąpieli wodnej i za pomocą silikonowego pędzelka smaruję wierzch i boki ciasteczek.
5. Wkładam do lodówki na 2-3 godziny, aby masa i czekolada dobrze zastygły, choć można próbować ich od razu po zastygnięciu czekolady.
6. Przechowuję w lodówce.

1 komentarz:

  1. Jak ja lubię takie ciasteczka! Ach i jeszcze wegańskie - coś dla mnie :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly