16 października 2015

Nowości książkowe od Yotama, Jamiego i Nigelli

W zeszłym miesiącu pisałam Wam o książkach na, które czekam tej jesieni. Pomimo, że bardzo staram się ograniczyć ilość kupowanych pozycji, to koniec roku jest trudnym sprawdzianem tego postanowienia. Jednak są książki, które po prostu muszę mieć. Dziś przedstawiam Wam trzy premiery w świecie książek kucharskich na polskim rynku. Jedną z nich jest "Obfitość" (ang. "Plenty"). Od dłuższego czasu miałam chrapkę na dwie książki z przepisami Yotama Ottolenghi - "Plenty" i "Plenty more". Po zachwycie książką "Jerozolima" (moja recenzja) wiedziałam, że prędzej czy później jego książki, skupiające się na warzywach, znajdą się na mojej półce. Kilka dni temu byłam już o krok od zamówienia ich przez Amazon (w języku angielskim). Powstrzymała mnie zapowiedź na stronie wydawnictwa Filo, że 04.11.2015 r. będzie polska premiera książki "Plenty". Książka zawiera 120 przepisów na wegetariańskie potrawy. W mojej kuchni wykorzystuje mnóstwo roślin, także z pewnością znajdę w niej wiele inspiracji.  Część przepisów przetestowałam już wcześniej, gdyż Ottolenghi publikuje swoje przepisy w The guardian. Czego można się po niej spodziewać? Wspaniałych połączeń smaków w aromatycznych daniach, które zadowolą nie tylko jaroszy. Czekam z niecierpliwością na początek listopada.

"Obfitość" Yotam Ottolenghi, premiera 04.11.2015 r.

Dwie kolejne książki, to nowości od Jamiego Oliviera i Nigelli Lawson. Książka Jamiego "Superfood na co dzień" ma inspirować do zdrowego jedzenia i przekonać, że można odżywiać się zdrowo każdego dnia. Nigella tradycyjnie stawia na smaczne i proste przepisy. O ile książkę "Obfitość" zamówiłam już w przedsprzedaży to "Superfoof na co dzień" i "Po prostu Nigella" przed zakupem najpierw obejrzę w księgarni. Wątpię jednak, aby te miały nie dołączyć to pokaźniej już kolekcji poprzednich książek tych autorów.

"Superfood na co dzień" Jamie Oliver, premiera 21.10.2015 r.
"Po prostu Nigella" Nigella Lawson, premiera 18.11.2015 r.

2 komentarze:

  1. Kompletnie mi umknęło, że będzie nowa książka Jamiego. Koniecznie też ją obejrzę i pewnie na zakupie się skończy :)

    OdpowiedzUsuń

Printfriendly