25 września 2014

10 kroków do zdrowszego życia | Jamie Oliver

 Jamie Oliver to jeden z moich ulubionych kucharzy. Uwielbiam jego przepisy i spojrzenie na gotowanie. 
Poniżej przedstawiam Wam 10 prostych kroków do zdrowszego życia na podstawie jego strony internetowej.

źródło zdjęcia: http://www.jamieoliver.com/

  1. Gotowanie od podstaw
Przygotowuj swoje posiłki w domu. 
Tylko w ten sposób masz wpływ jakie składniki trafiają do Twoich posiłków.

2. Zrównoważona dieta
 Jedz produkty z każdej grupy żywieniowej, w odpowiednich proporcjach.

3. Różnorodna dieta
Zadbaj o to, żeby Twoja dieta była bogata w różne owoce, warzywa, chude mięso, jaja, ryby, rośliny strączkowe, orzechy, nasiona, pełne ziarno, chudy nabiał.

4. Świadomość
Jedzenie ma za zadanie odżywiać organizm.
Sprawdzaj skąd pochodzi Twoja żywność i jaki ma wpływ na organizm.

5. Wartościowe kalorie
Dbaj o to, aby dostarczane do organizmu kalorie były bogate w witaminy, minerały, białko, błonnik i dobry tłuszcz. Unikaj pustych kalorii. 

6. Śniadanie
Nie zapominaj o śniadaniu. 
To najważniejszy posiłek, który rozkręca metabolizm i daje siłę na cały dzień.

7. Czytanie etykiet
Czytaj dokładnie skład produktów. Unikaj produktów nafaszerowanych konserwantami, wypełniaczami, barwnikami itd. Nie wszystkie E-numery są złe, lecz znacznej większości warto unikać.

8. Picie wody
Woda jest bardzo istotna, aby organizm prawidłowo funkcjonował. Zaleca się picie 30 ml wody na każdy kilogram masy ciała. Unikaj gazowanych napoi, napoi energetycznych, soków z dodatkiem cukrów. Warto wybierać wodę mineralną, zamiast źródlanej.

9. Aktywność fizyczna
  Spaceruj, biegaj, pływaj, jeździj na rowerze, tańcz... Wachlarz jest olbrzymi. Wybierz swoją ulubioną aktywność fizyczną i wykonuj ją minimum 30 minut dziennie. Poza dobrą kondycją, zyskasz energię i doskonałe samopoczucie.

10. Sen
Zadbaj o odpowiednią ilość snu (8 godzin).
Podczas snu organizm się regeneruje, także dobry sen ma istotny wpływ na to jak funkcjonujemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly