28 marca 2014

Domowe masło orzechowe

Nie jestem wielką fanką masła orzechowego, ale od czasu do czasu jest mi potrzebne jako dodatek. Szukając kiedyś masła orzechowego do jednego z przepisów, zadziwiła mnie ilość orzechów w maśle orzechowym dostępnym w sklepie. Masło orzechowe o zawartości 60% orzechów to dla mnie stanowczo za mało. Znalazłam wówczas tylko jedno gdzie było ich 90 %. Reszta składu to olej roślinny, tłuszcz roślinny utwardzony, cukier, sól. To wystarczający powód, żeby użyć melaksera i zrobić w kilka minut domowe masło orzechowe z samych orzechów.



 składniki
- 250 g orzechów ziemnych
- odrobina soli morskiej (opcjonalnie)

przygotowanie
Z orzechów ściągamy łupinkę i brązową skórkę. Prażymy na suchej patelni, aby nabrały aromatu. Możemy również użyć orzechów z puszki/paczki (prażonych, niesolonych).
Orzechy miksujemy w melakserze z odrobiną soli morskiej, aż do uzyskania gładkiej, kremowej masy. Jeśli chcemy uzyskać wersję crunchy z chrupiącymi kawałkami orzechów, należy po kilku sekundach miksowanie odłożyć część orzechów, a następnie wymieszać z powstałym masłem orzechowym. Przechowujemy do miesiąca w lodówce.

przepisy z wykorzystaniem masła orzechowego:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Printfriendly